Skip to main content
x

Οι ιπποδρομίες μεταπολεμικά γνωρίζουν μεγάλη άνθηση και ο Ιππόδρομος εξελίσσεται σε σημαντικό τόπο ψυχαγωγίας.

Φωτογραφία υποδοχής αλόγου και αναβάτη από συγκεντρωμένο πλήθος στον Ιππόδρομο, περ. 1950-1960.

Συλλογή Γιάννη Λάμπρου.

x

Μέσα στον χώρο του Ιπποδρόμου βρισκόταν το κοσμικό κέντρο «Αθηναία». Μία από τις σπουδαίες ορχήστρες που έπαιξαν ήταν του πιανίστα Λεβ Κανακάκη, τις δεκαετίες του 1950 και του 1960.

Διαφήμιση από τον Τύπο της εποχής για χοροεσπερίδα στον Ιππόδρομο του Φαλήρου το 1962.

Συλλογή Γιάννη Λάμπρου.

x

«Οι βασικοί άνθρωποι του Ιπποδρόμου ήταν οι προπονητές, οι τζόκεϊ, οι σταβλίτες, οι βοηθοί των αναβατών στα αποδυτήρια, οι οποίοι ετοιμάζανε τις ιπποσκευές, οι ιδιοκτήτες αλόγων, οι έμποροι ζωοτροφών και οι κτηνίατροι. Κοπέλες εργάζονταν στα ταμεία και στα γραφεία», Λευτέρης Σιατούνης, τζόκεϊ και προπονητής (προφορική μαρτυρία).

Αφιέρωμα ξένου εντύπου στις ιπποδρομίες, περ. 1960.

Συλλογή Γιάννη Λάμπρου.

x

Το βράδυ της 21ης Απριλίου 1967 πάνω από 500 αριστεροί πολίτες μεταφέρθηκαν στον Ιππόδρομομετά τη σύλληψή τους. Ανάμεσά τους ήταν ο ποιητής Γιάννης Ρίτσος, ο βουλευτής της Ενιαίας Δημοκρατικής Αριστεράς και συγγραφέας Ηλίας Ηλιού και ο Παναγιώτης Ελής, ένα από τα πρώτα θύματα της Δικτατορίας, ο οποίος δολοφονήθηκε εν ψυχρώ. Κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του στη δίκη των πρωταίτιων της Δικτατορίας, ο Ηλίας Ηλιού αναφέρθηκε στις συνθήκες σύλληψής και κράτησής του στο αστυνομικό τμήμα και της μεταφοράς του στη συνέχεια μαζί με άλλους κρατούμενους στον Ιππόδρομο όπως δημοσιεύεται στην εφημερίδα  Ριζοσπάστης στις 9 Αυγούστου 1975.

Ριζοσπάστης 9.8.1975

Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (Συλλογή Εφημερίδων), Π 2212 Μ

Κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής επιτάσσονται οι εγκαταστάσεις του Ιπποδρόμου με αποτέλεσμα να υποστούν πολλές ζημιές. Στα τέλη της δεκαετίας 1940 οι εγκαταστάσεις επισκευάζονται και οι υλικοτεχνικές υποδομές εκσυγχρονίζονται.
Ο Ιππόδρομος επαναλειτουργεί το 1951. Η μεταπολεμική περίοδος χαρακτηρίζεται από την οικονομική ανάκαμψη και τη μεγάλη οικιστική ανάπτυξη, που αλλάζει σε μεγάλο βαθμό την εικόνα όχι μόνο της περιοχής, αλλά και ολόκληρης της Αθήνας. Κατεδαφίζονται οι περισσότερες από τις παλιές επαύλεις του Φαλήρου και ανεγείρεται πλήθος νέων πολυκατοικιών.

Διαφήμιση από τον Τύπο της εποχής, περ. 1950-1960.

Συλλογή Γιάννη Λάμπρου. 

 

Εκθέματα